måndag 21 december 2009

Vinterland


Det närmar sej jul, endast 3 dagar kvar till jul :O shit vad tiden går fort! Jättemysigt att det är snö ute riktigt schockande faktiskt.. strax ska jag, Kevin, Tess och all hundar Zelma, Speja, Ymer och Chicka ut i snön och göra ett försök att låta hundarna dra Kevin i pulka/bobb va nu Kevin väljer vill säga =)
Jag och Lena var uppe och ställde på Vinnarutställningen i Sthlm, Keaton blev trea i championklassen. De va hård konkurrens i öppenklass tikar va de typ 18 anmälda.. tror jag kommer inte ihåg exakt men Zelma fick iaf en 1:a och hon skötte sej galant och fick bra kritik som löd så här:


39 cm hög.
Balanced, compact. Well muscled and feminin. Head short. Good dept and broad between ears. Rose ear. Medium Sized, brown eye. Black nose. Scissor bite. Good chest and forechest deep chest. Well bend shifle. Tail litle high carrige. Moves freely, litle close in rear.


På jobbet har de vart fullt upp. känns som de är där jag har tillbringat hela mina dagar försökt att klämma in träning här och där men har ABSOLUT inte hunnit med de jag velat. Denna vecka som varit har de funkat fint, har hunnit köra igenom hela kroppen och har lidit av grymm träningsverk i benen, staplat runt som jag vorre en gammal tant! Men jag ska icke klaga när jag väl hinner med träningen så är jag ju nöjd!
Lunda och alla Julbord är överstökade, nu är jag ledig fram till nyårsafton, Kan knappt tro de själv :O


Nu blir de ut i snön =)

Puss hej





1 kommentar:

Maria sa...

Hallå där, kul att ha hittat hit! Låter super ambitiöst med all träning, vill läsa MER MER om lydnadsträningen dock :-) och bilder- syrran kan väl fota när ni tränar/tävlar?
vore så skoj att se
kram kram från stockholm